"Blow" (2001)


Tytuł: "Blow"
Rok produkcji: 2001
Gatunek: Biograficzny, dramat, kryminał
Czas trwania: 2h
Produkcja: USA

W rolach głównych:

Johnny Depp jako George Jung
Penelope Cruz jako Mirtha
"Blow" to oparta na faktach historia George'a Jung'a, który dorobił się milionów na handlu narkotykami. Miało to miejsce w latach 80. Gwiazdorska obsada filmu na pewno przyciąga uwagę - możemy w nim oglądać Johnny'ego Depp'a oraz Penelope Cruz. Jednak nie jest to jedyny powód dla którego warto obejrzeć ten film.


Głównego bohatera - George'a - poznajemy jako kilkuletniego chłopca, który miał świetny kontakt ze swoim ojcem. Często się z nim bawił i przebywał, czasem zostawał nawet zabierany przez tatę do pracy. Trochę inaczej było z matką - Ermine. Kobieta ciągle narzekała na brak pieniędzy, pragnęła ich więcej i więcej, przez co kochający mąż pracował nawet po czternaście godzin dziennie. Chciał uszczęśliwić małżonkę i syna dając im jak najwięcej, jednak często powtarzał chłopcu, że pieniądze nie są najważniejsze. Gdy George osiąga pełnoletność i ma głowę pełną marzeń i ambicji, wraz z dobrym kolegą postanawia  wyjechać do Kalifornii mając w kieszeni trzysta dolarów. I tutaj wszystko się zaczyna...

                      Alkohol, kobiety, imprezy na plaży i przede wszystkim...handel marihuaną. Najtrudniejszy był pierwszy krok i rozpoczęcie pracy w nowym fachu. Później wszystko zaczęło się kręcić jak karuzela. Małe dramaty, trudne decyzje, problemy z policją i góry pieniędzy - tak wyglądało życie George'a.
Wszystko w życiu mężczyzny działo się na krawędzi. On sam doskonale o tym wiedział, jednak był pewny, że i tak wszystko będzie dobrze. Czy było? Aby się dowiedzieć powinniście obejrzeć "Blow".


Jak napisałam na samym początku, historia opowiedziana w filmie jest oparta na faktach. Gdy skończyłam oglądać od razu wpisałam w wyszukiwarkę frazy pozwalające dowiedzieć się czegoś więcej. I powiem wam, że byłam zaskoczona, ponieważ pod koniec filmu jest pokazana scena, o której można powiedzieć, że nie wiadomo jak się zakończyła. Po lekkim zżyciu się z bohaterem uzyskanie odpowiedzi na te pytanie jest satysfakcjonujące. 
Jeśli nie znacie jeszcze historii jednego z największych przemytników narkotyków na świecie to polecam! :)

20 komentarzy:

  1. Koniecznie muszę obejrzeć, uwielbiam Cruz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje mi się, że o tym filmie nie słyszałam, aczkolwiek z chęcią bym go obejrzała!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje mi się, że oglądałam kiedyś ten film, ale mogłabym sobie odświeżyć pamięć i obejrzeć jeszcze raz:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tym razem się nie skusze, bo nie przepadam za grą aktorską Deppa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Choć aktorów lubię, to sam film mnie nie ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Johnny Depp to mój ulubiony aktor, więc z chęcią się zapoznam. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za tego typu filmami, Depp też mi się przejadł w jakimś stopniu. Co ciekawsze ta historia podana w książce by mnie zainteresowała od razu :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Film oglądałam naprawdę dawno, jednak pamiętam, że był bardzo dobrze nakręcony. Historia wciągała i była dobrze opowiedziana. Ja się przyłączam do Ciebie i również gorąco polecam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety nie oglądałam ale widzę, że koniecznie muszę to nadrobić, głównie ze względu na Deppa ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądałam kilka lat temu i za dużo już z tego filmu nie pamiętam ;) jak kiedyś puszczą w tv to zapewne obejrzę jeszcze raz ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ze względu na obsadę już od jakiegoś czasu planuję obejrzeć a Ty jeszcze zaostrzyłaś mój apetyt :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie darzę wielką sympatią Deppa, więc raczej nie obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam Deppa i Penelope Cruz. Ten film mam w planach już od dawna. Mam nadzieję, że w końcu uda mi się go obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  14. Coś mi świta, ale to chyba za sprawą aktorów:)Chętnie bym obejrzała.

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię Deppa, ale ten film mi umknął. Mam dziś wolny wieczór, więc chętnie obejrzę:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oglądam ten film baaaardzo dawno temu, ale nadal miło go wspominam :) Johnny <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny film- pełen emocji. Wbrew wszystkiemu bardzo lubiłam Georga - moim zdaniem, gdyby Barb nie umarła, to jego życie potoczyłoby się całkiem inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  18. moim zdaniem to klasyk- oglądałam wiele razy

    OdpowiedzUsuń