"Proroctwo sióstr" - Michelle Zink

źródło: lubimyczytac.pl

Tytuł: "Proroctwo sióstr"
Tytuł oryginału: "Prophecy of the Sisters"
Autor: Michelle Zink
Wydawnictwo: Telbit
Ilość stron: 367
Seria: tom 1

"Czasem drzewa przysłaniają nam las..."
Lia i Alice są siostrami bliźniaczkami, które właśnie zostały sierotami. Ich ojciec zmarł w niewyjaśnionych okolicznościach i z tego powodu nastolatki znalazły się pod opieką ciotki. Pomimo tego, że dziewczyny są bliźniaczkami - są zupełnie inne. Mają inne koleżanki i spojrzenie na świat. A wkrótce jeszcze więcej rzeczy zacznie je dzielić, ponieważ okaże się, że są one częścią wielkiego proroctwa od wieków istniejącego w ich rodzinie.
"Proroctwo sióstr" to pierwszy tom trylogii. Kolejne to "Strażniczka Bramy" oraz "Krąg Ognia". Wydanie jest bardzo ładne, a strony są ozdobione spokojnym motywem. Czyta się ją bardzo szybko, ponieważ czcionka jest dość duża, a interlinia szeroka. Nawet nie zdążyłam się obejrzeć, a 367 było już przeczytane. Narratorem jest Lia, która kilka dni po pogrzebie ojca zauważa na swoim nadgarstku niepokojące znamię. Z każdym dniem blizna robi się coraz bardziej wyraźna i dziewczyna zaczyna się niepokoić. Co gorsza, zauważa identyczne na nadgarstku koleżanki w szkole. Lia ma chłopaka, który wraz ze swoim tatą porządkował bibliotekę ojca bliźniaczek. Gdy zostają na chwilę sami, ukochany nastolatki wręcza jej tajemniczą książkę, którą znalazł podczas porządków i uznał, że jest ona niepokojąca. Przedstawił dziewczynie także notatki jakie sporządził na temat tekstu zawartego w książce (tekst był po łacinie). Od tej pory Lia martwi się, że nie może nikomu zaufać. A im więcej się dowiaduje, tym więcej tajemnic skrywa przed siostrą i swoim narzeczonym. Bardzo polubiłam siostrę, która pełniła rolę narratorki. Sprawiała wrażenie dojrzałej i poukładanej dziewczyny, którą spotkało w życiu coś niesprawiedliwego. Natomiast drugiej z sióstr nie obdarzyłam aż taką sympatią. Akcja toczy się dość szybko i ciekawie. Autorka w bardzo dobry sposób przedstawia świat fantastyczny łączący się z rzeczywistością bliźniaczek. Bardzo jestem ciekawa jak potoczą się dalsze losy Alice i jej siostry i czy wypełnią one role jakie przypadły im do wykonania w mrocznym proroctwie. Mam nadzieję, że gdy odwiedzę bibliotekę to dwa kolejne tomy będą na mnie grzecznie czekały na półce :)
Jeśli macie ochotę na fantastyczną i delikatnie mroczną opowieść o dwóch siostrach, które nagle stają się sobie na wzajem przeciwniczkami to polecam. Przyjemna i wciągająca lektura, na góra dwa popołudnia :)

13 komentarzy:

  1. Fajnie się zapowiada, mam chęć na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na razie mam trochę swoich książek do czytania, więc za tą podziękuję :) Ale może w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Być może za jakiś czas przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałem całą trylogię, u mnie na blogu jest nawet recenzja. Bardzo dobrze wspominam, świetne pozycje. Pamiętam jak bardzo przeżywałem lekturę... naprawdę polecam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam braci bliźniaków i też są zupełnie inni, woda i ogień :) A co do książki to nie słyszałam o tym tytule, ale zainteresował mnie, uwielbiam książki, które mają więcej niż 1 tom :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam kiedyś wypożyczoną z biblioteki, ale cały czas ją odkładałam i wreszcie oddałam nieprzeczytaną. Teraz żałuję, że jej nie poznałam. Muszę kiedyś ponownie wypożyczyć. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fabułą jest bardzo ciekawa! Nie słyszałam nigdy o tej książce, ale interesują mnie takie tematy, z pewnością ją przeczytam! Dzięki, za wspaniałą recenzję! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapowiada się ciekawie. Z chęcią po nią sięgnę. :D
    Świetny blog!:D Chciałam dodać do obserwowanych ale coś się nie da. :( To jakiś chwilowy problem czy już kompletnie tą opcję skasowali?;/ Troszkę mnie nie było w blogowym świecie i jestem do tyłu, ale już wracam.:D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię takie klimaty, więc chętnie przeczytam, szczególnie, że powieść maksymalnie wciąga :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Write more, thays all I have to say. Literally, it seems ass though you
    relied on tthe video tto make your point. You definitely know what youre talkkng about, why waste your inyelligence on just posting videos to your site when you could be giving us something enblightening to read?

    OdpowiedzUsuń