"Inni" (2001)


Tytuł: "Inni"
Tytuł oryginału: " The Others"
Rok produkcji: 2001
Gatunek: Thriller
Czas trwania: 1h 40min
Produkcja: Francja, Hiszpania, USA, Włochy
W głównej roli:
Nicole Kidman jako Grace Stewart
"Inni" to film wyprodukowany w 2001 roku. Zapewne wielokrotnie było można go zobaczyć w telewizji, jednak mi nigdy się to nie zdarzyło. Dopiero niedawno miałam ochotę obejrzeć jakiś film utrzymany w mrocznym klimacie, z dobrymi opiniami, niekoniecznie musiał być wyprodukowany w ostatnich latach i nie chciałam żeby był to horror. O dziwo, pomimo tak wielu wymogów znalazłam film im odpowiadający. Strzałem w dziesiątkę okazali się "Inni" z Nicole Kidman w roli głównej.

Grace, wraz z dwójką dzieci - Anne i Nicholasem, mieszka w ogromnym domu z wieloma pokojami na wyspie u wybrzeży Anglii. Mąż kobiety znajduje się na wojnie i z każdym dniem Grace coraz bardziej się o niego martwi. Wyczekuje także jakichkolwiek znaków życia od ukochanego, jednak nie przychodzą żadne listy. Dodatkowym zmartwieniem Grace są jej dzieci, którym doskwiera bardzo rzadka choroba i utrudniająca życie. Mianowicie dzieci są uczulone na światło słoneczne i nie mogą przebywać na słońcu. Nawet najmniejsze muśnięcie słonecznych promieni może okazać się dla nich zabójcze. Z tego powodu Grace wprowadza w domu szereg zasad, których wszyscy domownicy muszą przestrzegać. Do takich zasad należą między innymi: zasłanianie okien potężnymi zasłonami, które mają chronić dzieci przed słońcem oraz zakaz otwierania drzwi jeśli uprzednio nie zamknęło się drzwi przez które się weszło. Oprócz zasad mających na celu jak najlepszą ochronę dzieci w domu Stewart'ów obowiązuje porządek dnia i kary za złe zachowanie. Krótko mówiąc kobieta chce zadbać o jak najlepsze wychowanie i wykształcenie dzieci.

Służba, która dotychczas wypełniała wszystkie obowiązki wynikające z posiadania wielkiego domu, pewnego dnia odeszła bez słowa wyjaśnienia. Z tego powodu Grace zamieściła ogłoszenie w gazecie - chciała zatrudnić nowych domowych pomocników. Pewnego dnia do ogromnych drewnianych drzwi ktoś puka. Są to: Bertha, Edmund oraz Lydia. Dwójka pierwszych to starsi państwo, natomiast Lydia to młoda dziewczyna, która jest niema. Wszyscy troje wyrażają chęć pracy w domu pani Stewart. Grace zatrudnia przybyłych i przedstawia im reguły panujące w jej domu.

Odkąd trójka nieznajomych podjęła się pracy w domu zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Córka Grace twierdzi, że są w nim duchy. Przekonuje matkę, że zdarzyło jej się rozmawiać z małym chłopcem, a także widziała starszą, przerażającą kobietę, która była ślepa. Matka nie chce uwierzyć dziewczynce, przez co ta wielokrotnie została ukarana. Jednak, gdy Grace sama słyszy podejrzane dźwięki i jest świadkiem niecodziennych widoków, zaczyna się obawiać.

"Inni" to film utrzymany w napięciu. Jego ogromną zaletą jest zakończenie, którego ciężko się domyślić i które wywiera na widzu duże wrażenie. Klimat jest mroczny - duże pokoje z wysokimi sufitami, ciemne stroje, brak światła z powodu zasłoniętych kotar w oknach - wszystko to nadaje charakteru. Także gdy bohaterowie znajdują się poza budynkiem mroczny klimat jest odczuwalny - mgły, drzewa bez liści i pustkowie rozciągające się poza granicami posesji Grece. Nie spodziewałam się, że film wywrze na mnie takie duże wrażenie, jest to jedna z lepszych produkcji, które miałam w ostatnim czasie przyjemność oglądać, o czym świadczy moja ocena na portalu filmweb.pl - obdarowałam go wysoką ósemką :) Jeśli jeszcze nie mieliście okazji oglądać "Innych" to szczerze polecam.

źródło zdjęć: http://www.filmweb.pl/

10 komentarzy:

  1. To jeden z moich ulubionych filmów. Przykre jest tylko to, że to film na raz, bo gdy już poznamy zakończenie to przy kolejnym seansie nie ma tego efektu zaskoczenia :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjny film. Jak sobie go przypomne to mam ciarki. Jest zaskakujący i trzymajacy w napięciu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam, nawet 2 razy! Świetny film!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam jak pierwszy raz oglądałam ten film, zakończenie mnie wbiło w fotel. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Filmu nie widziałem, ale ja ogólnie z filmami jestem do tyłu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie oglądałam, ale mam wielką ochotę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak byłam młodsza uwielbiałam go oglądać! Dla mnie perfekcyjny.

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam ten film i pamiętam, ze wywarł na mnie duże wrażenie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham 'Innych'! Pamiętam, że po premierze, byłam na tym w kinie dwa razy!:))

    OdpowiedzUsuń