Literacki Dzień Kobiet - ulubione bohaterki i najpiękniejsze okładki

dzień kobiet 8 marca

Ósmy marca to święto kobiet. W szkołach dziewczynki otrzymują od chłopców upominki, na ulicach można spotkać uśmiechnięte dziewczęta trzymające w dłoniach tulipany, a w telewizji od kilku dni nieustannie powtarzane są reklamy o promocjach na czekoladki. W tym dniu pamiętamy o wszystkich kobietach - matkach, żonach, babciach, córkach, narzeczonych, dziewczynach. Jednak czy my, książkowe mole, myślimy tego dnia o towarzyszących nam wiernie kobietach skrytych pomiędzy stronami książek?

Chciałabym dzisiaj zaprezentować Wam bohaterki literackie, które w szczególny sposób zapisały się w mojej pamięci. Następnie przedstawię najpiękniejsze okładki przeczytanych przeze mnie książek, które ukazują oblicza kobiecości. Na koniec podam kilka pomysłów na prezent dla książkoholiczek.


ULUBIONE BOHATERKI LITERACKIE

Tu podaj tekst alternatywnyNie byłabym sobą, gdybym nie umieściła w tym zestawieniu zakręconej Bridget Jones. Pierwszą część przygód tej bohaterki przeczytałam już kilka lat temu. Jednak myślę, że pokochałam ją dzięki Renee Zellweger - filmowej odtwórczyni roli Bridget Jones.Rok 2018 rozpoczęłam właśnie z tą bohaterką literacką. I nie skończyło się wyłącznie na pierwszej części. Mam już za sobą wszystkie cztery! Przywiązałam się do Bridget i jej pełnego potyczek i szaleństwa życia. Forma tej książki - dziennik z osobistymi zapiskami, codziennym pomiarem wagi, liczby wypitych lampek wina czy zjedzonych słodyczy - sprawia, że jest ona jedyna w swoim rodzaju i niezapomniana. No i która z nas, kobiet, kiedykolwiek nie liczyła kalorii? Jeśli nie znacie jeszcze Bridget to powinnyście to zmienić. Ogromna dawka humoru i bardzo przyjemnie spędzonego czasu gwarantowana! Kolejną z kobiet, która w szczególny sposób zapisała się w mojej pamięci i sercu jest Lizzy z "Dumy i uprzedzenia". Elizabeth Bennet to postać delikatna, mądra i troskliwa. Opowieść, która wyszła spod pióra Jane Austen, podarowała literackiemu światu niezastąpioną perełkę w postaci tej bohaterki. Anglia, przełom XVIII i XIX wieku, wątek miłosny Lizzy i Pana Darcy - czego chcieć więcej? Kolejną bohaterką literacką, którą chciałabym Wam dzisiaj zaprezentować jest Mia z kultowego "Pamiętnika księżniczki" autorstwa Meg Cabot.
Tu podaj tekst alternatywnyZastanawiacie się, dlaczego akurat ona? Już odpowiadam. Dlatego, że to pierwsza z bohaterek literackich, która sprawiła, że miałam ochotę sięgnąć po kolejną książkę. Polubiłam Mię - czułam się przez nią zachęcana do czytania  (męskim odpowiednikiem, dzięki któremu miałam chęć czytać i w tym czytaniu się zatracać był i nadal jest Harry Potter). Przygody tej nastoletniej następczyni tronu przenosiły mnie do innego świata, który mogłam poznawać z Mią. I właśnie dlatego umieściłam ją w tym zestawieniu. Ostatnią bohaterką jest Rosie z książki autorstwa Cecelii Ahern "Love, Rosie" (lub "Na końcu tęczy"). Jest to postać, która sprawiła, że nie mogłam oderwać się od tej książki. Rozśmieszała mnie, wzruszała i wywoływała smutek. Pozwoliła się lubić i dała wiele powodów do podziwu i do nagany. Pokazała siłę i walczyła o własne marzenia. W pełni zasługuje na wyróżnienie.
Po "Pamiętnik księżniczki" już raczej nie sięgnę. Jest to książka dla nastolatek. Nie chciałabym psuć sobie wspomnień odnośnie tej lektury. Jej miejsce jest w moich książkowych wspomnieniach. Mimo to o Mii nie zapomnę. Z Bridget już się w tym roku spotkałam i myślę, że spotkam się ponownie - tym razem na ekranie, a nie na stronach książki. Powtórne spotkanie z Lizzy i Rosie dopiero mam w planach. Podejrzewam, że dojdzie do niego jeszcze w tym roku.

 KOBIECE OKŁADKI

Teraz pora na piękne, kobiece okładki przeczytanych przeze mnie książek.

Na zdjęciu znalazły się: "Na krawędzi nigdy" - R.A. Redmerski, "Magiczne lato" - A. Tyl, "450 stron" - P. Gryciuk, "Jedyna" - K. Cass, "Proroctwo sióstr" - M. Zink, "Wymarzony czas" - M. Kordel, "Córka piekarza" - S. McCoy, "Zanim umrę" - J. Downham, "Dziewczyny z Powstania" - A. Herbich, "Kokosowy Budda" - M. Lipińska, "Wybór" - N. Sparks, "Brzoskwinie dla księdza proboszcza" - J. Harris.


A jakie są Wasze ulubione bohaterki literackie?


8 komentarzy:

  1. Do dzisiejszego dnia jeszcze tytułem pasuje powieść "Dziewczyny chcą się zabawić", jedna z lepszych jakie ostatnio czytałam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałam o tej książce. Muszę koniecznie ją sprawdzić :)

      Usuń
  2. Ja uwielbiam Anię Shirley, Joannę Chyłkę i Minervę McGonagall ❤
    Bridget Jones natomiast lubię z filmów, bo książek jeszcze nie czytałam 😄
    Buziaki! 😘 Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo Minerva i Ania, bardzo ciekawe bohaterki literackie :)

      Usuń
  3. A ja chyba nie mam swojej ulubionej bohaterki literackiej :)

    Pozdrawiam
    Ania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bridget Jones znam tylko z filmów, ale i tak muszę przyznać, że bohaterka niejednokrotnie rozbawiła mnie do łez.
    Elizabeth z "Dumy i uprzedzenia" była świetną postacią. W 100% odpowiadał mi jej sposób bycia i usposobienie. I chociaż sama książka nie jest moim ulubionym klasykiem, to przyznać muszę, że bohaterowie skradli mi serce.
    Historia Rosie bardzo mi się podobała. Była niezwykle prawdziwa i wzruszająca.
    "Jedyna" Kiery Cass ma przepiękną okładkę. Zdecydowanie najładniejsza ze wszystkich z tej serii. I ta suknia ♡♡♡


    Pozdrawiam ciepło ;*

    OdpowiedzUsuń