"Mój przyjaciel kot" - Britt Collins

Prawdziwa historia futrzaka, samotnego faceta i ich niezwykłej podróży.

"Mój przyjaciel kot" to książka opowiadająca historię, która wydarzyła się naprawdę i która połączyła dwie istoty - człowieka i kota. Wędrówka tych dwojga przeprowadza czytelnika przez trudy życia na ulicy, ukazuje niesprawiedliwość istniejącą na świecie, ale również pokazuje, że miłość jest bezwarunkowa.


Poznajemy Michaela, bezdomnego mężczyznę od lat żyjącego na ulicy. Poznajemy również Tabor, kotkę, która samotnie przemierza amerykańskie miasto Portland. Ścieżki tych dwojga przecinają się i zaczynają oni wspólne życie, które - jak pokażą dalsze wydarzenia - nie zawsze jest łatwe.
Czytanie tej książki zbiegło się u mnie z wieloma obowiązkami oraz wydarzeniami z życia prywatnego. Z tego powodu nie pozwoliłam opowieści Britt Collins pochłonąć się w całości. Czytałam z wielodniowymi odstępami, zaledwie po kilka, kilkanaście stron. Poza tym, po przeczytaniu zaledwie kilkunastu stron, odniosłam wrażenie, że wiem, jak wszystko się skończy, a lektura niczym mnie nie zaskoczy. Niestety takie przeczucie nie spowodowało zwiększenia chęci do czytania. Później pomyślałam, że jest to rodzaj książki, w której nie chodzi o szybką, wartką i trzymającą w napięciu akcję. "Mój przyjaciel kot" pokazuje jak ważne w życiu są uczucia i troska o innych. I że im więcej w życiu dajemy, tym więcej otrzymujemy. Myślę, że historia Michaela i Tabor dla każdego czytelnika okaże się zupełnie inną lekturą, ale dla wszystkich jednakowo będzie ona pouczająca.


Opis ze strony Wydawcy: Michael King to bezdomny, zagubiony i smutny człowiek, który od wielu lat żyje na ulicach Portland. Pewnej deszczowej nocy znajduje zaniedbaną i ranną kotkę, którą postanawia przygarnąć. Michael wydaje ostatnie pieniądze na karmę i leki dla futrzaka, któremu nadaje imię Tabor. Od tej chwili jego życie zaczyna zmieniać się na lepsze – wreszcie staje się zauważalny dla innych ludzi, którzy widząc ten nietypowy duet, chętniej dzielą się jedzeniem i pieniędzmi. Kiedy do Portland zbliża się zima, Michael postanawia zabrać Tabor w stronę ciepłej Kalifornii. Tak zaczyna się ich niesamowita podróż.

Tytuł: 
"Mój przyjaciel kot"
Autor: 
Britt Collins
Ilość stron: 
329
Wydawnictwo:

2 komentarze:

  1. Nie wiem - mam mieszane odczucia względem książki. Kocham koty...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że "Mój przyjaciel kot" dla każdego okaże się zupełnie inną lekturą...

      Usuń