Zakurzona półka [6] - Trzynasta opowieść i Miasto Śniących Książek



Dziś piszę dla Was o dwóch książkach do których z wielką chęcią bym powróciła...I kto wie czy tego nie zrobię :)

Tytuł: "Trzynasta opowieść"
Tytuł oryginału: " The Thirteenth Tale"
Autor: Diane Setterfield
Wydawnictwo: Amber
Ilość stron: 360

Myślę, że czytając tą książkę nie do końca odnalazłam jej piękno. Patrząc na nią z perspektywy dłuższego czasu mogę tylko upewniać się w tym stwierdzeniu. Tak jak napisałam wcześniej, jest to pozycja do której chcę powrócić, ponieważ myślę, że sporo mnie ominęło.
Jest to książka o książkach. O dwóch kobietach zamkniętych pośród półek. O wielu emocjach i tajemnicach. Przez wszystkie strony odkrywamy z Margaret kolejne elementy układanki. Układanki, którą jest życie Vidy Winter - wielkiej pisarki skrywającej swoją przeszłość.
Myślę, że warto sięgnąć po tę pozycję. Sama ponownie to uczynię.


Tytuł: "Miasto Śniących Książek"
Tytuł oryginału: "Die Stadt der Traumenden Bucher"
Autor: Walter Moers
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Ilość stron: 464

Dawno, dawno temu, gdy prowadziłam swojego pierwszego książkowego bloga (było to jeszcze za czasów gdy modny był onet.pl :D) ta książka była bardzo popularna wśród blogerów i za wszelką cenę chciałam ją przeczytać. Tak się też stało i byłam zachwycona. Piękna okładka, wewnątrz świetne ilustracje i wciągająca treść. Naprawdę gorąco polecam! Sama będę usilnie polowała na nią w bibliotece, by móc przeczytać ją jeszcze raz. Tak jak "Trzynasta opowieść" jest to książka o książkach. Nic już więcej nie piszę...bo myślę, że to plus zdjęcie okładki wystarczy na zachętę :)

13 komentarzy:

  1. Nie czytałam, ale chętnie nadrobię braki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham Trzynasta opowieść. Jest cudowna i pochłonęłam ją zachłannie w całości, czując spory niedosyt. Nie dlatego, że była zła, a dlatego, że żałowałam, że już się skończyła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam żadnej z tych pozycji, ale "Miasto Śniących Książek" mnie zainteresowało. Jestem ciekawa tych ilustracji w środku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam żadnej z nich ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Każdy je ocenia inaczej. Jedni chwalą, inni nie. Muszę sama dać im szansę, aby się przekonać - jaka są te książki...

    OdpowiedzUsuń
  6. Do "Miasta śniących książek" przymierzam się już od dłuższego czasu, może w końcu coś z tego wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przymierzam się do "Miasta Śniących Książek" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi sie ten cykl, na swoim blogu też pisałam o starych, zapomnianych książkach. Chyba pomyślę o reaktywacji tego cyklu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy cykl, jak i zarówno blog - dołączam do grona obserwatorów! Zainteresowała mnie ta druga pozycja zwłaszcza.
    Pozdrawiam, Shelf of Books :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam książek, ale jestem chętna na tę druga pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaintrygowało mnie to, że są to "książki o książkach" ;) Na pewno jak tylko trafię na którąś z nich w bibliotece to nie wypuszczę ;D

    wirtualnaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. jeśli jeszcze nie czytałaś to świetna jest Pod cyprysami - Michael Koryta :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam czytać książki o książkach. Zajrzę do pozycji, do których Ty planujesz wrócić.

    OdpowiedzUsuń