Zakurzona półka (7) - "Akademia księżniczek" i "Najpiękniejszy dar"






"Zakurzona półka" to seria stworzona by móc dzielić się z Wami moimi książkowymi wspomnieniami. Przedstawiam w niej tytuły, które w szczególny sposób zapisały się w mojej pamięci i pomimo upływu lat nadal miło je wspominam. W każdym poście z serii "Zakurzona półka" pojawiają się zazwyczaj dwie książki. Dzisiaj postanowiłam napisać kilka słów o pozycjach skierowanych do młodzieży. Myślę, że pomimo, iż nie są to nowości wydawnicze to warto dać im szansę i sprawdzić biblioteczne półki 📚.


źródło: empik.com

Tytuł: "Akademia księżniczek"
Autor: Shannon Hale
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
Ilość stron: 234

"Akademię księżniczek" autorstwa Shannon Hale czytałam w 2008 roku. I gdy pomyślę, że od tamtego czasu upłynęło już dziesięć lat to jakoś trudno jest mi w to uwierzyć.
W zakamarkach pamięci w dalszym ciągu mam wspomnienie przygód małej dziewczynki Miri i myślę, że książka ta jest w pewien sposób podobna do popularnej serii "Rywalki". Oczywiście nie dosłownie. Chodzi o motyw przewodni powieści - szkołę/akademię dla dziewcząt będących kandydatkami na przyszłą żonę księcia.
Głowna bohaterka, Miri, pochodzi z biednej rodziny. Wraz z ojcem i siostrą mieszka na zboczach góry Eskel. Okolica słynie ze złóż marmuru. Dotychczasowe życie nastoletniej Mirin ulega zmianie, gdy osiąga odpowiedni wiek, by zacząć uczęszczać do szkoły mającej wykształcić kandydatki na żonę dla młodego księcia. Dziewczynka trafia do nowego, nieznanego miejsca. Surowa dyrektorka jest dla dziewczynek sroga. Jednak mijające dni budzą w uczennicach ciekawość świata, a pisanie, czytanie, dyplomacja czy ekonomia nie są już takie straszne.

.


źródło: taniaksiazka.pl

Tytuł: "Najpiękniejszy dar"
Autor: Lurlene McDaniel
Wydawnictwo: Lucky
Ilość stron:128

"Najpiękniejszy dar" to opowieść dosłownie na jeden wieczór. A przynajmniej teraz jeden wieczór w zupełności wystarczyłby mi na jej przeczytanie. Nie pamiętam jak było dawniej 🤔
Choć jest to książka licząca niewiele ponad sto stron to głęboko zapadła mi w pamięć. "Najpiękniejszy dar" opowiada historię nastoletniej Briany, jej matki i siostry. Briana pewnego dnia ucieka z domu ze starszym od siebie chłopakiem, czym wzbudza wielki niepokój mamy i siostry. Po pewnym czasie nastolatka wraca do domu - samotnie i w ciąży. Sprawy zaczynają się komplikować, gdy dziewczyna trafia do szpitala, a jej matka postanawia oddać dziecko do adopcji. Młodsza siostra Briany - Sissy - postanawia za wszelką cenę przekonać matkę do zmiany decyzji.




4 komentarze:

  1. Nie czytałam żadnej z nich. I chyba jestem już za duża, żeby po nie sięgnąć :)

    Pozdrawiam Ania. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł na takie wpisy. Z pewnością będę wyczekiwała tych postów z niecierpliwością.
    Przedstawianych przez Ciebie książek nie kojarzę, ale "Najpiękniejszy dar" zapowiada się interesująco.
    Zostaję na dłużej! ♡

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie sięgnęłam po te książki ;) Bardzo ciekawy wpis i pomysł na post.
    Pozdrawiam ;*

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń